09164520312 تلفن درخواست و تهیه کتاب با سلام اعتماد به فروشگاه کتاب دانش ارزانی که تضمین‌کننده‌ی تحویل به موقع فایل کتاب و پشتیبانی پاسخگو است و تجربه‌ی خوشایند و متمایزی از خرید اینترنتی برای شما به ارمغان می‌آورد. چنانچه کتب مورد نظر خود را در سایت پیدا نکردید نگران نباشید ، کتب شما در بانک کتاب ما موجود هست ولی به دلیل بالا بودن تعداد کتاب ها هنوز داخل سایت قرار نگرفته ، جهت درخواست و تهیه کتاب با ما تماس بگیرید. یا از طریق واتساپ یا تلگرام پیام بدهید درخواستهای شما در صورت نیاز از طریق واتساپ و تلگرام ارسال می گردد توجه بفرمایید برای خرید داشتن ایمیل اختیاری است اگر ایمیل ندارید می توانید به جای آن ایمیل danesharzani@gmail.com قرار دهید پشتیبانی آنلاین 24ساعته شماره موبایل 09164520312

نظرسنجی سایت

آمار سایت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

مشخصات و قیمت و خرید ودانلود کتاب Clean Code کد نویسی تمیز کتاب راهنمای توسعهٔ نرم‌افزار به روش اجایل به زبان اصلی انگلیسی pdf


مشخصات و قیمت و خرید ودانلود  کتاب Clean Code کد نویسی تمیز  کتاب راهنمای توسعهٔ نرم‌افزار به روش اجایل  به زبان اصلی انگلیسی pdf

Clean Code: کتاب راهنمای توسعهٔ نرم‌افزار به روش اجایل

Clean Code: کتاب راهنمای توسعهٔ نرم‌افزار به روش اجایل

 

 

دانلود کتاب Clean Code: A Handbook of Agile Software Craftsmanship
Prentice Hall
Robert C. Martin
9780132350884
2008
464
ENGLISH

حتی کد بد هم می‌تواند کار کند، اما اگر تمیز ننوشته شده باشد می‌تواند سازمان دهی پروژه را به زانو در آورد. هر ساله ساعت‌های بی شماری و منابع قابل توجهی به خاطر کیفیت پایین کد‌ها از بین رفته اند؛ اما نباید این گونه باشد.

متخصص مشهور نرم افزار Robert C. Martin، الگویی انقلابی در کتاب Clean Code: A Handbook of Agile Software Craftsmanship ارائه داده است. مارتین با همکاری همکارانش در شرکت Object Mentor، بهترین شیوه‌های چابک تمیز سازی کد را استخراج کرد و آن‌ها را تبدیل به کتابی کرد که در آن ارزش‌های یک متخصص را به شما یاد می‌دهد و شما را تبدیل به برنامه نویسی بهتر می‌کند؛ البته فقط وقتی که بر روی آن‌ها کار کنید.

چه نوع کاری شما انجام خواهید داد؟ شما کد خواهید خواند، خیلی خیلی زیاد. شما به چالش کشیده خواهید شد تا در مورد موارد صحیح آن کد و اشکالاتش فکر کنید. از همه مهمتر شما به چالش کشیده خواهید شد تا ارزش‌های حرفه ای و تعهد خودتان را به حرفه خود را مورد ارزیابی مجدد قرار دهید.

کتاب Clean Code به سه بخش تقسیم شده است. بخش اول اصول، الگو‌ها و شیوه‌های نوشتن کد تمیز را شرح می‌دهد. بخش دوم متشکل از چندین مورد مطالعاتی در مورد افزایش پیچیدگی است. هر مورد یک تمرین تمیز سازی کد است که تبدیل اساس یک کد که دارای تعدادی مشکل است به کدی کارامد و بدون ایراد است. قسمت سوم نتیجه گیری نهایی است. یک فصل مجزا که فهرستی از اکتشافات و بوهایی (smells) است که در ضمن ایجاد موارد مطالعاتی جمع آوری شده اند.

مواردی که در این کتاب خواهید فهمید عبارتند از:

  • چگونه می‌توان تفاوت بین کد خوب و بد را بیان کرد
  • چگونه می‌توان کد خوب نوشت و کد بد را به کد خوب تبدیل کرد
  • چگونه خوب نام گذاری کنیم، توابع خوب، اشیا خوب و کلاس‌های خوب ایجاد کنیم
  • چگونه به کد فرمت بدهیم تا به حداکثر خوانایی ممکن برسیم
  • چگونه مدیریت خطای کاملی بدون مبهم کردن منطق کد را پیاده سازی کرد
  • چگونه آزمون واحد انجام داد و توسعه آزمون محور را تمرین کرد

Table of Contents
Chapter 1: Clean Code
Chapter 2: Meaningful Names
Chapter 3: Functions
Chapter 4: Comments
Chapter 5: Formatting
Chapter 6: Objects and Data Structures
Chapter 7: Error Handling
Chapter 8: Boundaries
Chapter 9: Unit Tests
Chapter 10: Classes
Chapter 11: Systems
Chapter 12: Emergence
Chapter 13: Concurrency
Chapter 14: Successive Refinement
Chapter 15: JUnit Internals
Chapter 16: Refactoring SerialDate
Chapter 17: Smells and Heuristics
Appendix A: Concurrency II
Appendix B: org.jfree.date.SerialDate
Appendix C: Cross References of Heuristics

 

 

 

Robert C. Martin، مؤسس و مدیر شرکت Uncle Bob، برای سال‌های طولانی در زمینۀ مشاورۀ توسعهٔ نرم‌افزار از عملکرد بسیار موفقی برخوردار بوده و این در حالی است که وی مطالعات موردی متعددی در رابطه با روش‌های اجایل (چاپک) توسعهٔ نرم‌افزار انجام داده است که در نتیجه وی در سال 2009 کتاب Clean Code را توسط انتشارات Prentice Hall به چاپ رسانید که با اقبال خوبی مواجه شد.

ممکن است کدهای بَد هم بازده داشته باشند و کار برنامه‌نویس را راه بیاندازند، اما دیپلوی کردن این‌گونه کدها می‌تواند یک شرکت بزرگ را کاملاً به زمین بزند! و نیاز به توضیح نیست که هر ساله زمان بسیار زیاد و منابع هنگفتی صرف رفع ضررها و زیان‌های ناشی از به‌کارگیری کدهای غیرحرفه‌ای در برنامه‌نویسی می‌شود.

Clean Code: A Handbook of Agile Software Craftsmanship نام کتابی است که در آن Robert C. Martin مبحثی کاملاً نو و انقلابی در رابطه با کدنویسی ارائه کرده است. مارتین با جمعی از دیگر همکارانش از مؤسسهٔ Object Mentor کار خود را شروع کردند و از این طریق به‌ تدریج بهترین روش‌های کدنویسی را که عملاً به‌ کار گرفته می‌شود، در کتاب فوق‌الذکر جمع‌آوری نمودند. به عبارت دیگر، این کتاب نکات مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک استاد مسلط بر برنامه‌نویسی را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد (البته این مهم در صورتی اتفاق می‌افتد که به‌ عنوان یک دولوپر کنجکاو بر روی مباحث کتاب کار کرده و صرفاً روزنامه‌وار آن‌ها را نخوانید!)

چه‌طور به شکلی اثربخش کتاب Clean Code را مطالعه کنیم؟
در پاسخ به این سؤال بایستی گفت که تعداد بسیار زیادی سورس‌کد در این کتاب معرض دید مخاطب قرار داده شده، سپس وی به چالش کشیده می‌شود تا کدهای مناسب و درست را گزینش کرده و در نهایت کدهای اشتباه را کنار بگذارد. فراتر از این، با استفاده از این کتاب شما برای ارزیابی مجدد ارزش‌ها و تعهدات حرفه‌ای خود در کارتان به چالش کشیده می‌شوید.

کتاب Clean Code به سه بخش تقسیم شده است؛ بخش اول به اصول، نمونه‌ها و روش‌های مختلف توسعهٔ نرم‌افزار می‌پردازد و بخش دوم هم به مطالعات موردی مختلف در رابطه با پیچیدگی فزاینده در دنیای کدنویسی اختصاص داده شده است (هر Case Study در واقع تمرینی برای انتخاب کد مناسب است؛ به این معنی که چگونه کد نامناسب و دارای مشکل را به کد مفید و کارآمدی تبدیل کنیم.) سومین بخش کتاب هم شامل چکیده‌ای از مباحث طرح شده در این کتاب است؛ یعنی لیستی از نکات و مواردی که در پروسۀ انجام مطالعات موردی، استخراج و جمع‌آوری شده‌اند.

یک دولوپر پس از مطالعهٔ Clean Code چه دیدی به دست می‌آورد؟
مهم‌ترین دستاورد دولوپرها پس از خواندن این کتاب، کسب دانش مورد نیاز برای فکر کردن، نوشتن، خواندن و انتخاب کدهای مناسب از کدهای نامناسب است. به طور کلی، توانایی‌هایی که برنامه‌نویس پس از خواندن این کتاب به‌ دست می‌آورد عبارتند از:

- چگونگی تشخیص کد خوب از کد بَد
- چگونگی نوشتن کد خوب و چگونگی تبدیل کد بَد به کد خوب
- چگونگی بهبود پرفورمنس نرم‌افزار
- چگونگی ماژولار کردن سورس‌کد برای بالا بردن قابلیت خوانایی آن
- چگونگی رفع کامل خطاها بدون بروز مشکل در منطق سورس‌کد
- چگونگی انجام تست برای تشخیص کد مناسب و اِعمال روش برنامه‌نویسی تست-محور

خواندن کتاب Clean Code به هر دولوپر، مهندس نرم‌افزار، مدیر پروژه، سرپرست تیم، یا تحلیگر سیستمی که تمایل به نوشتن کدهای بهتر و پربازده‌تر داشته باشد توصیه می‌شود (لازم به ذکر است که این کتاب در سایت آمازون به عنوان یکی از کتب آموزشی با تعداد ستاره‌های بالا است.)

 

 بیشتر وقت ها که با مؤسسات و سازمان های که در حوزه IT فعال هستند صحبت و تبادل نظر می کنیم، می بینیم در حال توسعه نرم‌افزار هایی هستند که با یک جستجوی ساده می توان بهترین نمونه آن را در اینترنت پیدا کرد. یا نرم‌افزار هایی را نصب کرده‌اند و استفاده می کنند که خیلی وقته از رده خارج شده یا به روز نمی شوند و کارایی لازم را ندارند. جالب‌تر از آن متد ها و روش‌هایی که خیلی وقت است به نتیجه نرسیدن آن‌ها ثابت شده و حتی به ضرر شرکت است و وقت تلف کردن است را استفاده می کنند. برنامه نویسان و استارت اپ هایی را می بینم که بدون بر قراری ارتباط با با برنامه نویس ها و توسعه دهنده های بین المللی، به علت عدم تسلط بر زبان انگلیسی و نخواندن کتاب های قوی این برنامه نویسان در تاریکی دست و پا می زنند و وقت و انرژی خود را صرف روش‌های توسعه ای می کنند که از مدتها پیش تولید شده و در بازار جهانی عرضه شد. برای اینکه یک چنین تلاش هایی به نتیجه برسه باید با برنامه نویسان در سطح جهان ارتباط داشت، کتاب‌های آن‌ها را مطالعه کرد ، از تازه ترین، مهمترین و بهترین تجربیات محصولات و روش های برنامه نویسی مطلع بود و با شرکت ها و شتاب دهنده های مالی که از این پروژه ها حمایت می کنند ارتباط نزدیکی بر قرار کرد . تلاش برای ترجمه کتاب THE CLEAN CODER توسط دو برنامه نویس تلاشی برای رفع این مشکل بود.

 

معرفی کتاب:

در کتاب The Clean Coder و یا کدنویس تمیز(دستورالعمل هایی برای برنامه نویسان حرفه ای) ،Robert C. Martin معروف به عمو باب برنامه نویس با سابقه و حرفه ای، نظم و انضباط، تکنیک ها، ابزارها و شیوه‌های ساخت یک نرم افزار واقعی را بیان می‌کند. در این کتاب مشاوره‌های کاربردی در مورد همه چیز از تخمین زدن و کدنویسی تا refactoring و تست کردن بیان شده است. در این کتاب بیشتر، تکنیک‌ها پوشش و اکثر نگرش‌ها بیان شده است. Martin نشان می‌دهد که چگونه می‌توان توسعه نرم افزار را همراه با احترام، عزت نفس و افتخار انجام دهیم، خوب و تمیز کار کنیم، صادقانه ارتباط داشته باشیم و بتوانیم تخمین درستی از کارها داشته باشیم. همچنین تصمیمات سخت بگیریم و بفهمیم که هرچقدر دانش بیشتری داشته باشیم مسئولیت بیشتری نیز بر دوش داریم.

به جرات می توان گفت که این کتاب یکی از بهترین کتاب های حال حاضر شامل چندین دهه تجربه برنامه نویسی است و طرفداران زیادی در سراسر دنیا پیدا کرده است.

 

 

کتاب کدنویس تمیز شامل ۱۴ فصل است که در هر فصل موضوعات مختلف بررسی می شود:

فصل اول: حرفه ای بودن!

فصل دوم: نه گفتن

فصل سوم: بله گفتن

فصل چهارم: کدنویسی

فصل پنجم: توسعه آزمون محور (TDD)

فصل ششم: تمیز کردن

فصل هفتم: تست پذیرش

فصل هشتم: استراتژی های تست کردن

فصل نهم: مدیریت

فصل دهم: تخمین یا برآورد

فصل یازدهم: فشار

فصل دوازدهم: همکاری

فصل سیزدهم: گروه ها و پروژه ها

فصل چهاردهم: مربی گری، کارآموزی، استادکاری

 

 

 

 

 

 

 

 

 


مبلغ قابل پرداخت 10,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

استان فارس شیراز میدان پاسارگاد

چنانچه کتاب مورد نظر خود را در سایت پیدا نکردید نگران نباشید ، کتاب شما در بانک کتاب ما موجود هست ولی به دلیل بالا بودن تعداد کتاب ها هنوز داخل سایت قرار نگرفته ، جهت تهیه کتاب با ما تماس بگیرید: شماره موبایل 09164520312

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما