09164520312 تلفن درخواست و تهیه کتاب با سلام اعتماد به فروشگاه کتاب دانش ارزانی که تضمین‌کننده‌ی تحویل به موقع فایل کتاب و پشتیبانی پاسخگو است و تجربه‌ی خوشایند و متمایزی از خرید اینترنتی برای شما به ارمغان می‌آورد. چنانچه کتب مورد نظر خود را در سایت پیدا نکردید نگران نباشید ، کتب شما در بانک کتاب ما موجود هست ولی به دلیل بالا بودن تعداد کتاب ها هنوز داخل سایت قرار نگرفته ، جهت درخواست و تهیه کتاب با ما تماس بگیرید. یا از طریق واتساپ یا تلگرام پیام بدهید درخواستهای شما در صورت نیاز از طریق واتساپ و تلگرام ارسال می گردد توجه بفرمایید برای خرید داشتن ایمیل اختیاری است اگر ایمیل ندارید می توانید به جای آن ایمیل danesharzani@gmail.com قرار دهید پشتیبانی آنلاین 24ساعته شماره موبایل 09164520312

نظرسنجی سایت

آمار سایت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

مشخصات و قیمت و خرید و دانلود بیش از 100 فایل pdf جهت آموزش ژیمناستیک در یک فایل فشرده zip


 

مشخصات و قیمت و خرید و دانلود بیش از 100 فایل pdf جهت آموزش ژیمناستیک در یک فایل فشرده zip

 

 

 

دستور العمل نحوه انتخاب نوآموزان ژیمناستیک
مواد آزمون:
۱-بررسی وضعیت ظاهری فرد
۲-آزمون قوای جسمانی
۱- بررسی وضعیت ظاهری فرد:
با توجه به ویژگیهای ورزش ژیمناستیک ، ژیمناستیک باید ظاهری خوش فرم و در خور قهرمانی داشته باشد . به همین منظور در بدو ورود کودکان ، می توان با مشاهده وضعیت ظاهری آنها با توجه به موارد زیر تا حد زیادی با حالات ، کیفیت فعالیت و شخصیت آنها آشنایی پیدا کرد .
مواد آزمون :
– تناسب اندام :
از موارد مهمی که باید در حین بررسی ظاهری به آن توجه نمود تناسب طبیعی است که می بایست بین اندامها ی کودک وجود داشته باشد. مواردی نظیر چاقی ، لاغری بیش از حد ، کوتاه بودن پاها نسبت به تنه ، حجیم بودن پاها نسبت به تنه ، حجیم بودن رانها و کوتاه بودن قد نسبت به سن تقویمی .
– ستون فقرات :
از آنجا که در حین اجرای حرکات ژیمناستیک بیشترین فشار تمرین بر روی ستون مهره ها خواهد بود ، لذا ستون مهره های معیوب می تواند تا حدود زیادی مانع اجرای صحیح حرکت و موفقیت ژیمناستیک در آینده گردد . بنابراین با سلامت و طبیعی بودن مهره ها نیازی به صرف وقت درجهت اصلاح آنها نخواهد بود و می توان به تمرینات اساسی ژیمناستیک مبادرت نمود .
نحوه بررسی سلامت ستون مهره ها :
مربی می تواند با استفاده از صفحه شطرنجی موارد نظیر کیفوز ، لوردوز ، عارضه سر به جلو ، افتادگی شانه و … را بررسی نماید .
– طول دستها :
با توجه به نحوه اجرای حرکات بر روی وسایل ژیمناستیک ، بلند بودن طول دستها از اهمیت زیادی برخوردار است . بطور مثال در صورت کوتاه بودن دستها ، اجرای حرکات بر روی خرک حلقه یا حرکاتی نظیر آغوشقا در بارفیکس با مشکل مواجه خواهد شد . بدین منظور می توان در حالیکه کودک ایستاده و دستها را به طرفین باز کرده فاصله دو نوک انگشتان دست راست و چپ وی را اندازه گیری کرده و در صورتی که از طول قد وی بلند تر باشد طول دستان وی ایده آل است .
– طول انگشتان دست :
با توجه به وسایلی همچون دارحلقه ، پارالل ، بارفیکس و حرکات مشکلی که بر روی این سه وسیله اجرا میشود ، انگشتان بلند کمک می کند در حین اجرای حرکات دورانی دستها از وسیله جدا نگردد . بنابراین با نگاه کردن به کف دستها می توان بطور نسبی بلندی طول انگشتان را دقیق نمود .
– زائده آرنچی دستها :
از آنجا که در اجرای حرکات ژیمناستیک ، دستها بیشترین نقش را دارا هستند و ۹۰ درصد فشار حرکات متوجه دستها می باشد آرنج که محل اتصال بازو و ساعد می باشد بیشترین صدمات را متحمل می گردد. بدین لحاظ درزمان انتخاب نو آموزان باید دقت بیشتری معطوف گردد تا حتی المقدور آرنجها صاف و بدون ضعف و شکل غیرطبیعی باشند .
– طول پاها :
پاها از جمله اندامهای مهم بدن هستند که بلندی آنها جهت اجرای حرکات ژیمناستیک از دو نظر حائز اهمیت است :
الف ) – وقتی پاها بلند و سبک باشند ، بهمان نسبت مرکز ثقل بدن از زمین بالاتر قرار خواهد گرفت . لذا ژیمناستی که پاهای بلند و بدنی آماده داشته باشد ، با توجه به بالا بودن مرکز ثقل اکثر حرکات وی ( خصوصاً در حرکات زمینی ) با ارتفاع زیاد اجرا خواهد شد .
ب ) – پاهای بلند دامنه حرکات را وسعت داده ، بطوریکه ژیمناستیک می تواند با کیفیتی خوب برنامه اش را به معرض نمایش گذارد .
با توجه به دو مورد فوق طول پاهای مناسب برای یک ژیمناست باید از طول تنه او بلند تر باشد .
– وضعیت زانوها :
زانوها ضمن اینکه در اجرای بیشتر حرکات نقش مهمی را ایفا می نمایند به همان نسبت نیز می توانند در تناسب اندام و زیبایی حرکات اثری مثبت داشته باشند . پس با مشاهده زانوها و ساق پاها از روبرو و پهلو می توان نواقص آنها را بررسی کرد . در بررسی زانوها از پهلو ممکن است زانوها کاملاً صاف نباشند و از روبرو نیز ممکن است دارای یکی از دو نقص زیر باشند :
الف ) – پرانتزی یا هلالی : در حالیکه قوزک پاها به یکدیگر چسبیده اند زانوها از یکدیگر فاصله داشته بطوریکه شکل ( o ) لاتین را پیدا می کند .
ب ) – ضربدری یا X ( ایکس ) : در حالیکه زانوها به یکدیگر چسبیده اند ساق و مچ پاها از یکدیگر فاصله دارند و شکل ضربدر یا ( X‌ ) را پیدا می کنند .توضیحاً اینکه نواقص فوق می توانند تا حدود زیادی کیفیت اجرای حرکات را کاهش داده و در قضاوت داور تأثیر منفی بگذارند .
– کف پاها :
با توجه به اهمیتی که کف پای سالم و طبیعی د رانجام حرکات دویدنی ،‌ پریدنی و جهشی دارد لازم و ضروری است تا بیشترین دقت در این زمینه بعمل آید و در صورتت مشاهده این نقص از پذیرش کودک جلوگیری شود . زیرا کودک نه تنها در فراگیری مهارتهای زمینی و پرش خرک عاجز خواهد بود بلکه در آینده نیز اثرات منفی برای وی در برخواهد داشت . به همین منظور می توان از تماس پای برهنه کودک با زمین صاف بودن کف پای وی را تشخیص دارد.
– دید چشم :
با توجه به اهمیت سلامت چشم در حفظ تعادل ، ضعف آن می تواند تا حدی بر حفظ تعادل ، هماهنگی و تطابق (‌ تشخیص ارتفاع وسیله تا زمین ، ارتفاع پرش تا سطح زمین )‌ اثر منفی گذارد . به همین منظور می توان از چند نمونه زیر یکی را جهت آزمون چشمها انتخاب کرد :
الف : بوسیله علائم چشم پزشکی
ب : هدف گیری توسط نو آموز بوسیله توپ
ج : پرتاب و دریافت توپ توسط کودک
-نحوه تکلم :
چون در حین انجام تمرینات بین مربی و شاگرد پرسش و پاسخ بعمل می آید ، نو آموز باید خوب و بدون لکنت زبان صحبت کند به همین منظور می توان با وادار کردن کودک به صحبت این مسئله را تحت بررسی قرار داد .
– شنوایی :
با توجه به اهمیت حس شنوایی در یادگیری و برقراری ارتباط کلامی نوآموز باید از سلامت کامل شنوایی برخوردارباشد .
– علاقه مندی و انگیزه :
کودک باید با علاقه و انگیزه به سمت ورزش ژیمناستیک آمده باشد زیرا انگیزه و علاقه انرژی لازم را جهت رسیدن به هدف نهایی به وی می بخشد . به همین منظور می توان با طرح سؤالاتی از کودک از میزان علاقه وی به این رشته ورزشی آگاه شد .
– آزمون قوای جسمانی :
نظر به اهمیت آمادگی جسمانی جهت یادگیری مهارتهای مشکل ژیمناستیک ، ارزیابی از وضعیت جسمانی کودک از مهمترین مواردی است که در بدو ورود کودکان باید بدان توجه نمود . به همین منظور بکار بردن و استفاده صحیح از آزمونهای مشخص می تواند بعنوان ملاک ارزشیابی توانائیهای جسمی کودکان را بدون دخالت و سلیقه آزمایش کنند ه تعیین و مشخص نماید .
این آزمونها می تواند شامل ایستگاههای مختلفی باشند که هدف آنها انداره گیری قدرت ، سرعت ، انعطاف پذیری و هماهنگی نسبی کودکان باشد .
این آزمونها می تواند شامل: کشش بارفیکس ، دراز و نشست ، شنای سوئدی ، پرش جفت متوالی ، انعطاف پذیری و دو ۲۰ متر سرعت باشد .
– تحرک و جنب و جوش
چون هدف از آزمون اولیه و انتخاب نوآموز به منظور رسیدن به مرحله قهرمانی ژیمناستیک می باشد لذا تا آنجا که امکان دارد عوامل بازدارنده در رسیدن به هدف فوق را کاهش دارد . بدین منظور باید نوآموزانی را انتخاب نمود که چابک و پر جنب و جوش هستند .


مبلغ قابل پرداخت 10,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 139

استان فارس شیراز میدان پاسارگاد

چنانچه کتاب مورد نظر خود را در سایت پیدا نکردید نگران نباشید ، کتاب شما در بانک کتاب ما موجود هست ولی به دلیل بالا بودن تعداد کتاب ها هنوز داخل سایت قرار نگرفته ، جهت تهیه کتاب با ما تماس بگیرید: شماره موبایل 09164520312

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما